Wednesday 5 November 2014

Dr awang idris's post:-)

๐Ÿพ๐ŸŒผ๐Ÿพ๐ŸŒผ๐Ÿพ๐ŸŒผ Saya mula mengajar menulis kpd pelajar lain sejak saya mengaji PhD lagi. Ia bermula di garage kereta di Adelaide. Student saya kebanyakannya pensyarah uni yg sambung buat Phd. Ia acara mingguan saya. Sekarang student saya itu sudah jadi Dr juga. Sesekali saya mengajar juga workshop di universiti. Husna mungkin pernah mengikutinya. Jadi blh saya katakan menulis ini bukan hal mudah. Ia perlukan latih tubi pemikiran juga. Di akhir2 semester saya, tinggal beberapa minggu lagi utk saya submit thesis, saya masih diminta mengajar. Saya sebenarnya menyelesaikan banyak masalah dlm PhD kerana keseronokan saya dalam hal menulis. Tetapi menulis sahaja tidak memadai. Ia mesti seronok membaca - WHY sesuatu benda terjadi. Membaca juga tidak memadai. Kena love stats juga. Stats juga tidak memadai. Kena minat dan analitikal dgn metod juga. Jadi barulah ia menjadikan menulis ini hal yg seronok dan PhD sesuatu yg indah. Satu hari saya call HOD betulkah sy buat PhD ini? Sbb sy tak stress? Bagaimana pun, saya tidak begitu segan dengan org. Saya mengirim email bertanya dgn sifu besar bagi hal yg saya ragu2. Bagi saya, mereka juga manusia spt saya juga.

No comments:

Post a Comment